I rymden kan ingen höra dig gråta

Läste på Facebook om en tjej som blivit misshandlad på stan och känt att det var nu hon skulle dö, men ser tillslut två killar med en schäfer komma gående emot henne. 
Sedan ser hon hur dom går över gatan och bara går förbi, utan att ringa 112, utan att göra nånting, bara går förbi.

Blir så arg , så otroligt arg att det gör ont i hjärtat av att människor kan vara så hjärtlösa. Nej, man kanske inte vågar ingripa. Men man vågar ringa 122 eller skrika eller hota med att släppa hunden , ja vad som helst. Jag tycker att man är skyldig att göra det.

Jag hade förmodligen inte varit så jävla tuff i en sån situation men jag hoppas för mitt liv att jag skulle göra allt för att hjälpa den utsatta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var stolt över din inställning!!! Att agera är det bästa man kan göra. Spelar ingen roll hur du gör: skriker, ringer men att vara passera är feg. Riktigt jävla lamt och förbannat fegt!

2015-04-13 @ 04:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0