Hola! Hablo Espanol! WHAT!?

Det här med spanskan har ju blivit lite konstigt. I slutet av förra terminen så blev det en liten nerförsbacke för mig. Saker kom ivägen så skolan eller framför allt spanskan kom i andra hand. Det var lättare att ta igen i dom andra ämnerna eftersom att jag har läst allt annat längre. Spanskan blev svårare. Har inte kommit ikapp än.
Så förra veckan sa jag till en lärare att jag ville byta språk. Då ringde han hem och pratade med mina förlädrar.
Tidigare när jag pratade med min spanska lärare så sa hon att jag skulle få ett G i betyg, men jag fick ett VG. Det var ju bra, men jag har ju liksom inte förtjänat de?
Jag känner iaf inte det, jag har inte hängt med eller nånting.
Och nu när hon har pratat med en annan lärare så säger hon att jag lätt skulle kunna få MVG. Det låter ju typ bra. Men det är ju konstigt att hon säger olika, jag blir förvirrad. På vilken nivå ligger jag egentligen?
Väldigt konstigt. Och nu får jag inte ens byta språk, rektorn går inte med på det när jag har VG i svenska,engelska och spanska.
SUCK!

Imorgon blir det iaf att prata med spanska läraren, måste försöka komma ikapp.

Kommentarer
Postat av: evelina

Vad jobbigt! Jag förstår hur det känns. Jag läser spanska steg ett (det du läste i sexan(?) eller iaf då du började läsa spanska) och det är ganska klurigt. Förstår inte hur jag ska klara av steg två sedan?

Jag läste tyska på grundskolan, började i sexan och läste till nian. Hade samma problem som dig, fick inte byta språk för att jag hade "för bra" betyg i sv och eng. Jag hade VG i tyska fast jag förtjänade det verkligen inte! Våran lärare lät oss fuska på proven och jag + en annan tjej behövde aldrig redovisa nånting eller tala högt i klassen som dom andra. Bara om vi ville. Hon visste ju ändå att vi inte kunde. Och vet du vad jag gick ut med för betyg i tyska i nian? Jag fick VG! Jag låg på mellan G och VG (godkänt på lektionerna och VG på proven, då eftersom vi alla fuskade mer eller mindre..) men då sa jag att om inte jag får VG då hoppar jag av. Alltså jag skiter i att gå på lektionerna, det är ju ändå "bara" 10-15 poäng mindre i slutbetyget. Och min lärare gav mig VG, gud vad dåligt! Det var ju inte så att jag hotade henne, sa det mer på ett skämtsamt sätt för att jag var så less, men tänka sig hon gav mig VG ändå fast jag verkligen inte var värd det.



Nånå, skit samma. Detta var ovesäntligt men tänkte bara säga att du inte är ensam. Kämpa på Lina så klarar du det, ge det en chans till! :)

2009-01-27 @ 20:46:35
URL: http://pevvsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0